Skjermene over balkongene
Nå er services sentralen i gang med å få montert de skjerme som skal setter over balkongene på rekkehusene. Det kommer til å bli en stor forandring for de andelseier som blir berørt, da de nå kan sette ute og nyte sommeren uten å bli våte når det regner. Servicesentralen forventer at jobben er ferdigstilt før fellesferien.
Radonmålingen
Styret har mottatt en mail fra eurofins, hvor de beretter om hvilken andelseier som har for høyt radon. Følgene andelseier har for høyt radon. 1, 5, 7, 8, 13, 18, 33, 34
Styret ber om et tilbud fra eurofins hva det vil koste å oppgrader eller skifte ut samtidige radon sug, da styret ikke finner noen serviceavtaler fra tidligere installasjon av radon sug.
Styret må også ta en beslutning, om alle de som har for høyt radon vil få DUKA ventilasjon.
Eurofins beklager at det vil ta litt ekstra tid å komme med et tilbud pga. Corona.
Vedlikeholdsspyling
Styret i Dyretråkket Borettslaget, har undertegnet en avtale med NRC Group for å gjennomføre en vedlikeholdsspyling av hele avløpssystemet i Borettslaget. En rengjøring av avløpssystemet med kun varmt vann uten noen form for kjemikalier. I første omgang fikk Dyretråkket en pris som var på kr. 945.- pr. enhet, og som utgjorde en samlet pris på kr. 250 785.- inkl. mva. Prisen var for 207 enheter. Etter et møte i Åsbråten Sameie, inngikk vi en avtale sammen med Grensen og Åsbråten Borettslag. Resultatet med en samlet avtale med NCR Group, fikk vi en pris på kr. 860.- pr. enhet som tilsvare en samlet pris på kr. 228 791.- inkl. mva. pr. enhet. Resultatet med en samlet avtale med de to andre borettslag, ble en besparelse på kr. 21 994.-. De 3 Borettslagene har til sammen 611 enheter. Jobben har oppstart man.12.10.20 og forventes å være ferdig Fre. 23.10.20. Alle beboere vil bli informert på forhånd med et skriv fra NCR Group.
Merking av garasjeplassene
Servicesentralen i Åsbråten Sameie, vil gjennomfører en rengjøring av garasjeanleggene før fellesferien, og som også omfatter en merking av samtlige parkeringsplasser.
Det vil bli informasjon før oppstart.
For dårlig tilbakemelding på svarskjemaer fra styret
For å få et Borettslag (samfunn) til å fungere, må beboerne bli flinkere til å innlever de spørreskjemaer de får i postkassa fra styret. Det er viktig for styret, å få alle skjemaene tilbake i utfylt stand fra alle beboerne. Følgene prosentdel er blitt innlevert til styret igjennom tiden.
Sjekkliste for internkontroll 2018 42 %
Sjekkliste for internkontroll 2019 47 %
Sjekkliste for internkontroll 2020 52 %
Samtykke vedr. Mobil og mailadresser, samt garasjeplasser 75 %
Opptelling av radiatorer 2020 54 %
Trivselshagen 7 %
Trivselshagen ved Åsbråten barnehage
Styret har mottatt kr. 21 556.- fra Oslo kommune for å etablere et urbant landbruk. To fra styret har deltatt i to kurs for å få veiledning i å kunne lage en kjøkkenhage. Kursene som bestod av et teorisk kurs og et praktisk kurs, ble avholdt av Hanne Engebret som leder Drabantbybruket. Det er også blitt bevilliget kr. 15 000.- fra styret til å kjøpe inn 10 veksthusa. Det er inn til nu blitt 4 andelseier som ønsker sig plass i trivselsparken.
Oppgradering av søppelbotene med ny skilting
Servicesentralen har innhentet div. informasjons skilte fra Oslo kommune som vil bli montert på søppelbotene, så beboerne kan bli veiledet til å putte søppelet i riktig huller.
Oppgradering av Dyretråkket Borettslag
Styret vil også i år følge opp jobben ang. stell av gjerde og treer og buske hos de andelseier som har en hage. Siden 2019 hvor styret var på runde i borettslaget, er det er skjet en oppgang, når det gjelder å lage plattinger maling og reparasjoner på gjerde, og det syntes styret er veldig flott, da verdien øker i Dyretråkket Borettslag.
Individuell måling av varmen og varmtvannet
Som alle andelseiere har bemerket, har det vært et skjema i postkassa, hvor styret har bet andelseierne om at noter hvor mange radiatorer de har i leiligheten / rekkehuset sitt. Inn til nå, har 112 andelseier innlevert skjemaet. De som har innlevert skjemaet, har til sammen 510 radiatorer. Styret har dialog med et firma som kan lever denne tjeneste, når det gjelder å montere målere hos alle andelseiere. Pga. av Corona har dialogen gå litt i stå med leverandøren. Styret har i tankene å få en pris fra 3 leverandør, for å få den beste prisen til beboerne.
Når leverandøren er valgt, vil styret innkalle til et beborermøte sammen med leverandøren for å frem legge produktene som skal installeres hos andelseierne.