Styret har ansvar for at borettslaget som helhet har solid nok økonomi til å dekke våre løpende kostnader. Derfor varsler vi en økning på 2 % i felleskostnader fra og med januar 2026. Den generelle prisstigningen for varer og tjenester i samfunnet har det siste året vært 3.6 %. (KPI indeks= konsumprisindeks). Vi mener en økning på 2% vil være både nødvendig og forsvarlig når det gjelder
«felleskostnader drift». Dette er kostnader som i all hovedsak er varer og tjenester borettslaget må kjøpe inn fra andre. Vi har reforhandlet noen avtaler, byttet noen tjenesteleverandører og bidratt til effektiv drift av servicesentralen som i sum gjør at vi øker kostnaden med mindre enn den generelle prisveksten i samfunnet. Vi vil ikke øke felleskostnadene til dekning av strøm og fjernvarme.
Trappevask kostnaden vil holdes på samme nivå som i 2025.
Kostnadene til dekning av lån og renter vil øke som følge av garasjeprosjektet som fremdeles pågår. Prosjektet forventes fullført den 16. mars 2026. Økningen av renter og avdrag vil variere med størrelsen på din bolig, og kan best sjekkes ved å sammenlikne belastningen i desember 2025 med tilsvarende faktura for januar 2026.
Eventuelle spørsmål som gjelder selve betalingen av felleskostnader, skal rettes til USBL